Metro -A- Želivského
Název
Metro -A- Želivského
Popis
Po stavební stránce byla tato stanice z trasy II.A asi nejobtížnější. Jednak se jednalo o ražené odstavné tunely s mocností nadloží pouze 10 m a ještě mnoho dalšího. Budování stanice Želivského připadlo podniku Výstavba kamenouhelných dolů Kladno. Interiér zajistily Pozemní stavby Karlovy Vary. Geologické problémy si vyžádaly ražení prstencovou metodou za pomoci sovětských ukladačů KM15 a navíc použití předstihových zajišťovacích štol o průměru 2,88 m. Ke stavbě sloužily hned dvě těžní věže v těsné blízkosti. jedna se napojovala zpod Izraelské ulice ještě před stanicí a druhá byla u odstavných kolejí a procházela pod Vinohradskou třídou. Stanice je opět trojlodní se zkráceným tunelem veprostřed a opět nalezneme jeden vestibul. V průběhu stavby došlo ke skluzu kvůli nedostatečné kapacitě VKD Kladno a proto s platností od 1.3.1979 přešli zaměstnanci této společnosti pod Metrostav. ( pramen a text z http://www.metroweb.cz )
Období
Statistiky
- 27 fotek
- 0 se líbí
Fototechnika
Panasonic DMC-LS80Nastavení
Fotoknihy z vašich fotek
Vyberte si z předchystaných knih pro Vás nebo vytvořte zcela novou.
Pexeso z vašich fotek
Stačí vybrat jen 32 fotek. Ostatní za Vás uděláme my.